Развој алгоритамског мишљења

Пред наставнике који реализују изборни предмет Информатика и рачунарство у основној школи поставља се више изазова, између осталих и изазов који део времена посветити овладавању новим технологијама и алатима, а који развијању алгоритамског начина мишљења и како наћи баланс између ова два захтева? Како мотивисати ученике да мање репродукују, а више размишљају, повезују, решавају проблеме, креирају? Како мотивисати ученике да савладају градиво предмета чија оцена не улази у просек?
У чланку наставника Невене Спалевић, наставника из Математичке гимназије Београд можете прочитати како се она и њене колеге боре са овим изазовима при раду са ученицима који похађају основну школу. Чланак је доступан на овој вези (0.2MB, DOC)
alg

Advertisements

О pilcasopis

Часопис за наставнике Мајкрософт програма Партнер у учењу
Овај унос је објављен под ИКТ у настави. Забележите сталну везу.

6 реаговања на Развој алгоритамског мишљења

  1. Наравно да је на овој слици – примеру немогуће користити најсавршеније писмо за српски језик!

    • pilcasopis каже:

      Ова слика прати текст, а урадили су је на часу ученици наставника који је написао овај чланак, у алату у алату Скреч, који нема уграђену подршку ни за српску ћирилицу ни српску латиницу, а сматра се једним од најбољих педагошких алата за учење програмирања. Нажалост, у многим уско стручним областима сусрећемо се са тиме да не постоје локализације на језике који говори мали број људи у свету, па наши наставници морају да буду спремни на компромисе ако желе да својим ученицима дају најбољи алат да узнапредују у учењу и постану врхунски стручњаци.

      • Снежана Илић Шевић каже:

        Српска latinica ?

      • pilcasopis каже:

        „Српска латиница“ термин се односи на писмо која се у Уставу Републике Србије проглашава као једно од два писма која се могу користити у службеној употреби у Републици Србији, тамо где је и како је уређено одговарајућим законима и подзаконским актима. То је исто оно писмо које, после ћирилице, као друго писмо, уче наши ученици у трећем разреду основне школе, у оквиру предмета „Српски језик“. Надамо се да је ово појашњење термина које смо употребили сада јасно. Све остале, неконструктивне коментаре, који имају политичку импликацију и којима није место у овом часопису, ћемо убудуће брисати са овог блога који је посвећен УНАПРЕЂИВАЊУ ОБРАЗОВАЊА!

  2. Jelena Hadzi-Puric каже:

    Све похвале за идеју о развоју алгоритамског начина рамишљања и решавању математичких мозгалица из свакодневног живота. Тиме се на сврсисходан начин деца мотивишу да примењују знања стечена и у другом областима. Нарочито ми се допала што и Србија прати на овај начин светски тренд: употребу развојних окружења за учење програмирања деце од 4-16 година (Scratch, Alice, Turtle,…)

  3. Nada Purtić каже:

    Када сам погледала овај филм, и сама сам пожелела да научим да програмирам 🙂

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s