„Партнер у учењу“ (енг. Partners in Learning) је Мајкрософтов глобални програм чији је циљ да помогне појединцима, образовним институцијама и читавим нацијама да уз помоћ информационих и комуникационих технологија унапреде своје потенцијале. Програм је започео са радом 10. септембра 2003. године. Више информација о резултатима овог програма на светском нивоу можете прочитати у данашњој објави на службеном Мајкрософтовом блогу.
Примена програма „Партнер у учењу“ у Републици Србији је започела јуна 2004. године, по Меморандуму о разумевању између Министарства просвете и спорта Републике Србије и корпорације Мајкрософт о примени овог програма у Србији. На данашњи дан, са свим својим ПАРТНЕРИМА У УЧЕЊУ ИЗ СРБИЈЕ славимо десетогодишњицу и желимо да се подсетимо неких од резултата програма у Србији.
Један од највећих пројеката и доприноса овог програма у Србији је пројекат и портал Креативна школа, направљен у сарадњи са Заводом за унапређивање образовања и васпитања, који користи преко 25000 регистрованих корисника (сваки четврти наставник у Србији), међу којима су наставници из Београда:
Кроз програм „Партнер у учењу“ је у Србији бесплатне обуке за примену ИКТ-а у настави и унапређивање наставе информатике добило 11201 наставника. Међу овим наставницима су и наставници ОШ „Мома Станојловић“ из Крагујевца“:
Са Министарством просвете, науке и технолошког равоја 3 година је извођен програм „Школа будућности“ чији је актуелни продукт књига „Школа будућности 2“ намењена директорима школа, наставницима који раде у школама и особама које администрирају школску рачунарску мрежу:
Дигитална Антологија српске књижевности је важан продукт програма „Партнер у учењу“ направљен у сарадњи са Учитељским факултетом универзитета у Београду, кроз који су највеће дела српске књижевности постала доступна на један клик мишем свим грађанима у Републици Србији и дијаспори. Међу овим делима су и дела лектире, што је значајно ученицима, због којих је овај пројекат и урађен:
Производња и локализација помоћних материјала за наставу је од почетка програма у Србији била један од приоритета, па су направљени бројни курикулуми, од којих су још увек актуелни: Безбедност деце на интернету, Програмирање робота, Програмирање у Visual Basic-у, C# и F#, Дигитални филмови у настави… Eфекти примене курикулума “Програмирање робота у Мicrosoft Robotics Studio-у” су имали највеће резултате у електротехничким и машинским школама:
Подржана су многа такмичања наставника, школа и ученика у области информационих технологија, а за ову прилику издвајамо такмичење „Филмић“ које је охрабривало ученике да са упусте у израду креативних филмова и изграде своју мултимедијалну културу изражавања. О резултатима најбоље говоре радови ученика – из млађе старосне категорије победници такмичења 2011. године су били ученици VIII разреда ОШ „Јован Поповић“ из Сремске Митровице, а из старије старосне категорије издвајамо победнички рад из 2012. године тима ученика Друге Крагујевачке гимназије:
Промоција добрих примера наставничке праксе у Србији и интернационална промоција најбољих примера наставне праксе из Србије, уз обуке наставника и њихово повезивање кроз локалне и светске програме помогло је великом броју наставника да се стручно покажу и искажу, и да својим активним деловањем потпомогну синергијски ефекат сарадње наставника на унапређивању образовања. Хиљаде наставника из Србије су допринеле овом синергијском ефекту унапређивања образовања кроз програм „Партнер у учењу“, а међу њима је и наставник Југослава Лулић:
ЗАХВАЉУЈЕМО СЕ СВИМ ПАРТНЕРИМА У УЧЕЊУ за успех досадашњих активности програма „Партнер у учењу у Србији“!
Повратни пинг: Десетогодишњица програма “Партнер у учењу” | уСавршени Нушић
Повратни пинг: PIL: Elektronski casopis za nastavnike Partner u ucenju OKTOBAR 2013 | Педагошко друштво информатичара Србије
Повратни пинг: PIL: Elektronski casopis za nastavnike Partner u ucenju OKTOBAR 2013 | Dragan Ilić Blog